4 vormen van zelfvertrouwen: Wat is het echte?

4 vormen van zelfvertrouwen: Wat is het echte?

"Bestaat er zoiets als zelfvertrouwen?" Ja, dat bestaat en er zijn verschillende niveaus

Gezond zelfvertrouwen?

Dit is wanneer je redelijk tevreden bent met jezelf, met wie je bent, dus dat gaat over je kunnen, kennen, doen, bezitten en dit vergelijk je dan bewust of onbewust met anderen. Zo kun je dan voor jezelf tot de conclusie komen dat je de beste in de vergelijking bent.

Er komt echter een moment in je bestaan dat dit niet genoeg is. Dat je niet meer door de ander bevestigd wilt worden. Dat je dit zelf niet meer bij je eigen ouders bevestigd wilt zien worden in aardse jaren.

Het wordt getranscendeerd naar iets dat gezond-niet-ZELF-vertrouwen is.

Je ziet het nu al bij mensen die opteren voor begeleiders die puur transformeren via de integratieve werkwijze omdat ze voelen dat ze naar dat andere niveau willen. Die begeleiding zoeken ze bij ervaringsdeskundigen, d.w.z. niet iemand die een opleiding gaat volgen om coach te zijn om nadien als coach te werken.

Niet iemand die spreekt over controle hebben over de mind, het lichaam of fysieke symptomen.

Transformeren houdt in dat de humane mens het ego weet te overstijgen waardoor die ervaringsdeskundig het pad kan tonen en de doorleving gedaan heeft naar dat wat gezond-niet-ZELF-vertrouwen is. Ze weten wat dit onbekende is, toch weten ze dat het weten niets inhoudt buiten een sensatie die alles overstijgt.

Het gezond-niet-ZELF-vertrouwen is maar een naam, want het is onbeschrijfbaar in woorden die het ego begrijpt.

Het gezond-niet-ZELF-vertrouwen is zonder vergelijken met een of andere vorm van kennis, kunnen, doen, bezitten.

Er is een sensatie van waardigheid die niet komt van jezelf te zien op een bepaalde manier. Het zit voorbij het ego.

Er is geen vergelijking. Integendeel, je herkent de waardigheid in jezelf bij de ander. Het is niet benoembaar. Het is niet te analyseren.

Het heeft niets te maken met uiterlijkheden of hoe sterk fysiek je wel bent.

Zelfs niet met de mensen die je kent.

Zelfvertrouwen?

Het is goed om het te hebben in gezonde vorm.

Daar is niets verkeerd aan.

Besef gewoon dat het niet zo blijft en dat je het alleen hoeft te transformeren met de juiste mentor of begeleider. Anders voel je je zo verloren.

Wat dan met laag zelfvertrouwen?

Vanuit ervaring met de begeleiding van vele mensen die te maken hadden met laag zelfvertrouwen en de pijn die het met zich mee brengt, is dit een stuk dat transcendeerbaar is naar die gezond-niet-ZELF-vertrouwen-waardigheid.

Je hoeft daarvoor niet een proces van heropvoeden van 15 jaar te doorstaan. Het gaat sneller door het werken in het transcendente.

Als mentor/begeleider heb ik zo al wat wonderlijke veranderingen gezien bij mensen die ooit zichzelf zagen als iemand met een laag zelfvertrouwen op ego-niveau.

Zit er een uitdaging op het ego-niveau van zelfvertrouwen?

Ja, want het wordt expliciet in de maatschappij gevraagd, bijvoorbeeld door de vraag "hoe zie jij jezelf?" Het gaat met andere woorden over de waarde die je zelf toeschrijft aan jezelf voor iets terwijl je vergelijkt met anderen.

Je merkt op dat het in sollicitaties gebruikt wordt en dat je daar op beoordeeld wordt. Het wordt zo ver gezet dat het ook over uiterlijkheden gaat. Hierdoor wordt het ego nog meer versterkt maar ook de uitdaging van het zelfvertrouwen.

Het punt is: het is een fictief iets dat het ego nodig heeft om te bestaan. Het maakt dus een verhaal rond alles wat het ego ziet als minderwaardig.

Het gaat dus ook zo ver dat het heel veel belang hecht aan wie de voorouders waren en wat die voorouders gerealiseerd hebben.

Moet iedereen door het proces?

Ja, maar er zullen hier en daar kinderen zijn die geboren zijn na 2012 die het niet nodig hebben. Voor de rest moet elke mens erdoor. Pas dan gaat er een nieuw ras ontstaan. Eentje waarnaar nu zo verlangd wordt. Het begint bij het eigen ego transcenderen.

Groeten,

Wendy

Terug